Planner-general-availability-2

Microsoft heeft een nieuwe app toegevoegd aan het Office 365 pakket genaamd Planner. Deze nieuwe module stelt teams in staat om van diverse projecten de voortgang te volgen door teamleden taken toe te kennen en deze te volgen en controleren op voortgang.

Bij iedere taak kunnen documenten gekoppeld worden die bijv. in SharePoint of OneDrive zijn opgeslagen en kunnen ook berichten uitgewisseld worden. Ook kunnen taken van het ene teamlid doorgezet worden naar een ander teamlid als de voortgang onvoldoende is. Dit alles word in een grafisch aantrekkelijke en overzichtelijke manier gepresenteerd.

Planner-general-availability-1

Teamleden ontvangen updates over uitgevoerde taken of andere updates betreffende het project waaraan deelgenomen wordt. De Planner functionaliteit wordt ook automatisch toegevoegd aan reeds bestaande Outlook-groepen.

In onderstaande video wordt helder uitgelegd hoe het allemaal werkt:

 

De nieuwe Planner app wordt de komende weken uitgerold naar alle zakelijke Office 365 gebruikers.

 

 

Nieuw in Office 365: Microsoft Planner